Membangun Bersama Islam Ke Arah Negara Berkebajikan

PAS Kawasan Batu Mengorak Langkah Sebagai Kawasan Contoh Bandar
Dalam Merialisasikan Hasrat Negara Berkebajikan!
Insya-Allah Kami Menuju Ke Sana...

Saturday, July 28, 2007

Taklimat Tanam Cili Fertigasi Tarik Minat Ahli PAS Batu

Oleh MOHD SHARBI KAMARULZAMAN
Setiausaha Lajnah Penerangan PAS Kawasan Batu


Taman Melewar: Lajnah Ekonomi dan Pembangunan Usahawan PAS Kawasan Batu mengorak langkah menganjurkan “Taklimat Taman Cili Secara Fertigasi” dan membuka peluang pelaburan kepada ahli-ahli untuk meningkatkan pendapatan PAS Kawasan Batu.

Ketuanya, Hisyamuddin Ghazali mengajak mana-mana ahli PAS yang berminat dan mempunyai modal, melabur dalam perladangan cili secara fertigasi ini kerana pulangannya lebih lumayan berbanding tamanan secara konvensional.

Taklimat telah disampaikan oleh sebuah syarikat swasta yang telah menjalankan perniagaan itu secara meluas di Johor dan mereka membuka peluang pelaburan itu semata-mata mahu melibatkan ahli-ahli PAS yang berminat dan menginfaqkan keuntungannya kepada perjuangan Islam melalui PAS Kawasan Batu.

Lajnah Ekonomi juga turut aktif menjalankan perniagaan trading seperti jualan computer, potong rumput, percetakan, catering, kontraktor binaan, perbekalan dan perkhidmatan dan lain-lain lagi. Sesiapa yang berminat untuk mendapatkan bekalan dan perkhidmatan Lajnah Ekonomi, bolehlah berhubung terus dengan Hisyamuddin (019-3200481) atau Abdul Manan (017-3473253).

Dengan kebolehan dan kepimpinan Hisyamuddin, Lajnah Ekonomi dijangka menjadi lajnah paling aktif dalam menambah kewangan partai dan membangunkan usahawan di kalangan ahli-ahli PAS Kawasan Batu.

EDITOR: Sesiapa sahaja boleh menghantar berita, rencana, cerpen dan puisi politik, program dan aktiviti, tip-tip pilihan, untuk siaran dan dikongsi bersama. Emelkan kepada editorxkutif@yahoo.com.my.

1 comment:

Asian Academy for Agricultural Technology said...

Jualan CoCo peat:
Kami ada stock coco peat untuk di jual Harga RM 6 satu katul 5 kg.
Discount diberi untuk pesanan lebih 2000 ketul,
1 ketul boleh dapat lebilh dari 5 poly bag selepas rendam air.
gudang dekat port klang.
urusan hantar boleh di buat.
chandra (mobile) 0123795729
Malik (mobile) 0176159983