Membangun Bersama Islam Ke Arah Negara Berkebajikan

PAS Kawasan Batu Mengorak Langkah Sebagai Kawasan Contoh Bandar
Dalam Merialisasikan Hasrat Negara Berkebajikan!
Insya-Allah Kami Menuju Ke Sana...

Saturday, July 28, 2007

Lutfi, Zunar dan “Santai Minda” Pukau Hadirin!

Oleh NUR HIDAYAHTUL JANNAH
Wartawan Blogpasbatu.Com


Taman Melewar: PAS Kawasan Batu memulakan program bulan Julai dengan memperkenalkan produk baru “Santai Minda” yang menampilkan dua orang panel tersohor, Ahmad Lutfi Othman – seorang penulis buku politik prolific yang kini menjadi Ketua Pengarang Kumpulan Harakah.

Beliau ditemani oleh Pengarang Suara KeAdilan, Zunar yang meluahkan pelbagai “rahsia Altantuya” hingga menarik ketekunan hadirin menghayatinya. Namun kedua-dua tokoh media ini, memiliki gaya tersendiri ketika menyampaikan hujah mereka.

Sesekali, mederatornya Tarmizi Mohd Jam menjolok dan memprovok hingga menampakkan arah pandangan yang berbeza. Tetapi semuanya itu diungkap dalam suasana santai di pentas “Santai Minda” yang diadakan di Markaz PAS Kawasan Batu, Taman Melewar.

Lutfi yang terkenal dengan view lawan arusnya melihat kekuatan pembangkang tidak segagah mana walaupun Anwar Ibrahim telah melepasi tembok dan jeriji besi Penjara Sg. Buloh. Bagi beliau, isu pembunuhan Altantuya juga tidak banyak membantu menguatkan pembangkang sekalipun seorang orang penting negara disahkan bersalah oleh mahkamah.

Sebelum itu, “Santai Minda” telah dilancarkan oleh Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, Hajjah Salbiah Abdul Wahab. Dalam uacapan ringkasnya, beliau memuji langkah Lajnah Penarangan PAS Kawasan Batu mengemukakan program alternative yang menarik kepada masyarakat setempat.

Beliau berharap, program ini kekal dan menampilkan lebih ramai penelis yang mampu menarik perhatian masyarakat agar melalui cara ini, masyarakat dapat didik dan peka dengan isu-isu sekeliling mereka seperti perbincangan santai mengenai pembunuhan Altantuya.

EDITOR: Sesiapa sahaja boleh menghantar berita, rencana, cerpen dan puisi politik, program dan aktiviti, tip-tip pilihan, untuk siaran dan dikongsi bersama. Emelkan kepada editorxkutif@yahoo.com.my.


No comments: